HERTZ Corporate Car Sharing nagrodzony

Car sharing w organizacji to system wspólnego korzystania z auta służbowego. Jego główną przewagą jest bezproblemowa rezerwacja i bezkluczykowe użytkowanie samochodu za pomocą aplikacji w telefonie. Do lamusa odeszły wynajmy zapisywane w tabelce w Excelu lub w zeszycie oraz komplikacje związane z przekazywaniem kluczyków.

Współdzielenie pojazdów we flocie daje firmie szereg korzyści, jest też bardzo atrakcyjne dla pracowników. To sprawia, że firmowy car sharing staje się interesującym benefitem pracowniczym, który podnosi notowania firmy w oczach osób szukających pracy, jak i tych już w niej zatrudnionych.

Car sharing w firmie – na czym polega?

Jedną z wiodących na rynku firm oferujących współdzielone auta służbowe jest HERTZ Polska, który należy do czołówki branży wynajmu samochodów w Polsce. To właśnie usługa flotowaHERTZ Corporate Car Sharingzdobyła w czerwcu prestiżową w branży nagrodę Fleet Derby 2023, otrzymując w kategorii „car sharing” największą ilość głosów od osób zarządzających flotami samochodowymi.

HERTZ CCS umożliwia pracownikom sprawne rezerwowanie i użytkowanie współdzielonego auta służbowegomówi Paweł Piórkowski, Prezes Zarządu firmy Motorent, reprezentującej HERTZ Polska. – Cały proces obsługuje intuicyjna aplikacja, która pozwala wynająć samochód do celów służbowych, jak też prywatnych, co jest coraz bardziej istotnym benefitem pracowniczym. Natomiast dla firmy to gwarancja, że pojazd jest najbardziej efektywnie wykorzystywany w celu, do jakiego został przeznaczony w organizacji. Współdzielone przez wiele osób auto jest używane dokładnie wtedy, kiedy pracownicy go potrzebują i cały czas pracuje dla firmy. A w pełni zautomatyzowana kontrola przejazdów służbowych ułatwia do maksimum zarządzanie wynajmowanymi samochodami.

Zainteresowanie usługą car sharingu rośnie w Polsce od kilku lat, znaczne przyspieszenie odnotowując w trakcie pandemii Covid. Z jednej strony pracownicy ze względu na swoje zdrowie rezygnowali wówczas z przejazdów komunikacją miejską na rzecz samochodu, z drugiej strony zdalny tryb pracy powodował, że część firmowej floty nie była użytkowana. Nowa sytuacja wymagała od firm wprowadzenia elastycznych rozwiązań w zarządzaniu flotą.

Usługa współdzielenia pojazdów służbowych jest odpowiedzią HERTZ na zmiany, jakie zaszły m.in. na rynku pracy ze względu na upowszechnienie się modelu pracy hybrydowej oraz z uwagi na nowe potrzeby pracodawców i użytkowników aut, którzy przykładają coraz większą wagę do rozwiązań prośrodowiskowych komentuje Jacek Sosnowski, Retail & New Business Manager, a zarazem twórca CCS w HERTZ Polska.

Warto dodać, że w ramach usługi CCS, obok możliwości współdzielenia aut konwencjonalnych, HERTZ oferuje również samochody elektryczne, co daje kolejne korzyści, jak ograniczenie kosztów parkowania w płatnych strefach czy możliwość podróżowania buspasem.

Corporate Car Sharing jako benefit pracowniczy

Firmowy car sharing wpływa na wizerunek firmy jako takiej, której bliskie są rozwiązania ekologiczne. Sprawia też, że zatrudnienie w organizacji będzie atrakcyjne dla ludzi, którzy potrzebują samochodu okazjonalnie i możliwość wygodnego wynajmu przez aplikację, wprost z parkingu firmy, po preferencyjnych stawkach, będzie dla nich ważnym argumentem za podjęciem lub kontynuowaniem pracy. Może to pozytywnie działać zarówno w małej, jak i dużej firmie.

Ciekawym elementem usługi HERTZ Corporate Car Sharing jest fakt, że zawiera opcję rezerwacji w czasie prywatnym: po pracy lub na weekendmówi Jacek Sosnowski. – Działa to tak, że w aplikacji zarejestrowane są karty płatnicze i wyjazdy służbowe podpięte są pod karty firmowe, a wynajmy prywatne – pod karty prywatne. Oprócz przywileju wynajmu auta poza pracą, CCS z aplikacją umożliwia działowi HR wiele innych opcji benefitowych, np. nagroda dla pracownika w postaci wynajmu samochodu w czasie prywatnym, premia w formie zasilenia konta pracownika na karcie środkami na CCS, czy też całkowite finansowanie przez firmę wynajmów prywatnych.

Z obserwacji rynku i naszego wewnętrznego doświadczenia – ponieważ pracownicy HERTZ również korzystają z firmowej usługi CCS – możemy potwierdzić, że młodzi ludzie korzystają z takich udogodnień w sposób naturalny. Technologia cyfrowa i współdzielenie pojazdów takich jak hulajnogi, rowery czy samochody do wynajęcia towarzyszą im w codziennym życiu, nie mają potrzeby posiadania samochodu na własność, dlatego korporacyjny car sharing jest dla nich normalnym, praktycznym i wygodnym wyborem. Dla młodych osób takie rozwiązanie w firmie to wyraźna zachęta.

Car sharing to także świetny benefit pracowniczy w odbiorze pracowników spoza działów, które standardowo korzystają z przywileju posiadania aut z racji obowiązków służbowych, jak dział handlowy czy marketing. Dla pracowników IT, księgowości, czy trudno dostępnych w ostatnich czasach pracowników produkcji i magazynierów, którzy na ogół nie mają dostępu do służbowych samochodów, może to być istotny atut przekonujący do danego miejsca pracy.

Usługę HERTZ Corporate Car Sharing można poznać biorąc udział w audycie elektromobilności „Gotowi na elektryka z HERTZ” (https://HERTZpoland.pl/elektryfikacjafloty/). Program, który ma trwać do końca 2023 roku, umożliwia organizacjom przetestowanie samochodów elektrycznych we własnym środowisku firmowym, a korzystanie z wypożyczonych aut odbywa się właśnie na zasadach współdzielenia przy użyciu aplikacji HERTZ CCS.

Więcej o druku i branży

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Leave a Comment